A hozzánk járó gyerekeket a Tanulási Képességet Vizsgáló
Szakértői és Rehabilitációs Bizottság által kiállított szakvélemény
alapján, sérülés specifikusan fejlesztjük.
Az értelmileg akadályozott gyermekek csoportját a sokféleség
jellemzi.A nehézségek az értelem, mozgás és önellátás terén
jelentkeznek. A fejlesztés akkor eredményes, ha a gyermek a saját
fejlettségéhez képest a lehető legnagyobb önállóságra tesz szert.
Célunk, hogy
a gyermek megtapasztalja, hogy a társas kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen
az anyanyelv ismerete és használata, ezért motiváló tevékenységeken
keresztül anyanyelvi élményeket szerez,
melyeket szituációba ágyazva gyakorolhat.
Az önálló tanuláshoz szükséges képességek javításának, fejlesztésének
képessége a legfőbb célunk. Emellett kiemelt fontossággal bírnak: a
fogyatékosságból eredő kommunikációs, kognitív, szociális hátrányok
csökkentése, kompenzációja.
A pszichés funkciók (érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem,
gondolkodás) fejlesztése mellett a motoros funkciók fejlesztése (nagy
mozgások, finommozgások koordinációja, helytelen mozgások korrekciója,
adekvát mozgások kialakítása, egyensúlyérzék), az iskolai követelményekhez
kapcsolódóan az ütem- ritmusérzék fejlesztése, irányok, térirányok
ismeretének fejlesztése.
Az önkiszolgálás területén a kutya gondozása, ellátási feladatainak
megismerése, gyakoroltatása, amely elősegíti az egyéni
felelősségvállalás érzését. Célunk az érzelmi-, akarati élet, a
viselkedés, a magatartás, a cselekvés pozitív irányú befolyásolása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése