A hozzánk járó gyerekeket a Tanulási Képességet Vizsgáló
Szakértői és Rehabilitációs Bizottság által kiállított szakvélemény
alapján, sérülés specifikusan fejlesztjük.
Az értelmileg akadályozott gyermekek csoportját a sokféleség jellemzi.A
nehézségek az értelem, mozgás és önellátás terén jelentkeznek. A
fejlesztés akkor eredményes, ha a gyermek a saját fejlettségéhez képest a
lehető legnagyobb önállóságra tesz szert.
A megkésett és akadályozott beszédfejlődésû gyermekeknél célunk, hogy a
gyermek megtapasztalja, hogy a társas kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen az
anyanyelv ismerete és használata, ezért motiváló tevékenységeken
keresztül anyanyelvi élményeket szerez,
melyeket szituációba ágyazva gyakorolhat.
A hallássérülteknél a foglalkozás a szülőknek nyújt segítséget, hogyan
használják ki a hétköznapi életet az anyanyelv elsajátításának
előmozdítására, a jól beállított hallást segítő készülék által
biztosított hallásra alapozva.
Az önálló tanuláshoz szükséges képességek javításának, fejlesztésének
képessége a legfőbb célunk. Emellett kiemelt fontossággal bírnak: a
fogyatékosságból eredő kommunikációs, kognitív, szociális hátrányok
csökkentése, kompenzációja.
A pszichés funkciók (érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem,
gondolkodás) fejlesztése mellett a motoros funkciók fejlesztése (nagy
mozgások, finommozgások koordinációja, helytelen mozgások korrekciója,
adekvát mozgások kialakítása, egyensúlyérzék), az iskola-előkészítéshez
kapcsolódóan az ütem- ritmusérzék fejlesztése, irányok, térirányok
ismeretének fejlesztése.
Az önkiszolgálás területén a kutya gondozása, ellátási feladatainak
megismerése, gyakoroltatása, amely elősegíti az egyéni
felelősségvállalás érzését. Célunk az érzelmi-, akarati élet, a
viselkedés, a magatartás, a cselekvés pozitív irányú befolyásolása.
Minden pénteken a II.János Pál pápa téri épületünkben kutyás terápiás foglalkozásra jelentkezhetnek a korai fejlesztésre járó gyermekek!
Mindenkit szeretettel várunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése